Cabinetul psihologic a fost înființat și avizat de Colegiul Psihologilor din România în anul 2013 și oferă beneficiarilor Fundației ”Episcop Melchisedec” următoarele servicii:
- 1. Programe de Consiliere și educație parentală care urmăresc:
- Înțelegerea consecințelor negative ale folosirii pedepsei ca metodă în educația copiilor și cunoașterea unor metode educaționale alternative.
- Înțelegerea importanței identificării și acceptării sentimentelor copiilor și a conștientizării legăturii directe dintre sentimentele și comportamentele acestora.
- Înțelegerea efectelor negative ale criticii și învățarea unor metode de a lăuda copilul în mod realist și folositor și de a aduce critici obiective și constructive fără a leza demnitatea copilului.
- Deprinderea unor metode eficiente de activare a comportamentului cooperant al copilului.
- Deprinderea unei conduite necesare navigării în condiții de siguranță pe internet a copiilor și prevenirera situațiilor de risc și a dependenței de internet a copiilor.
- 2. Programe de Consiliere și dezvoltare personală adresate copiilor care vizează:
- Dezvoltarea capacităților de autocunoaștere și intercunoaștere.
- Dezvoltarea inteligenței emoționale și spirituale a copiilor.
- Dezvoltarea unor abilități de comunicare și relaționare eficientă.
- Dezvoltarea creativității.
- Încurajarea comportamentelor dezirabile din punct de vedere moral și social.
- 3. Programe de Consiliere și orientare școlară, programe care urmăresc:
- Dezvoltarea capacității de autodescriere și comunicare a informațiilor despre sine.
- Identificarea preferințelor și a abilităților elevilor pentru diverse activități școlare și extrașcolare.
- Conștientizarea de către elevi a importanței stabilirii și respectării unor reguli de conduită la nivel de școală / clasă / grup.
- Cunoașterea de către copii a drepturilor și responsabilităților fiecărui rol.
- Formarea unor deprinderi de luare a deciziilor.
- 4. Programe de consiliere și sprijin în vederea adaptării copiilor la grădiniță care vizează:
- Facilitarea procesului de adaptare a copiilor la mediul educațional.
- Sprijinirea părinților în vederea conștientizării importanței implicării lor active în această etapă cu mare încărcătură emoțională.
- Consilierea cadrelor didactice cu privire la aspectele psihologice importante implicate în acest proces.
- 5. Psihoterapie, consiliere psihologică și dezvoltare personală individuală pentru copii și adulți / părinți, beneficiari ai Fundației.
Terapia tulburărilor de limbaj la copiii care prezintă acest tip de problematică de dezvoltare